درمان نشانگان تونل مچ دست با گياهان

پيشگيري از بيماريها، درمان هاي خانگي، طب سنتي

پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰۳

درمان نشانگان تونل مچ دست با گياهان

۱۲ بازديد

نشانگان تونل مچ نوعي عارضه در اثر حركات يكنواخت بر اثر ضربه هاي متوالي به انگشتان و مچ دست است كه بيشتر در زنان و در افرادي كه بيشتر سر و كارشان با كامپيوتر و نوشتن است بروز پيدا مي كند. در اين بيماري احساس سوزش و گزگز كردن و سري انگشتان به چشم مي خورد. در اين مطلب ما تلاش بر اين داريم كه چند نمونه گياه براي درمان نشانگان تونل مچ دست به شما عزيزان معرفي كنيم.

 

درمان نشانگان تونل مچ دست

نشانگان تونل مچ نوعي عارضه در اثر حركات يكنواخت بر اثر ضربه هاي متوالي به انگشتان و مچ دست است كه بيشتر در زنان و در افرادي كه بيشتر سر و كارشان با كامپيوتر و نوشتن است بروز پيدا مي كند. در اين بيماري احساس سوزش و گزگز كردن و سري انگشتان به چشم مي خورد. در اين مطلب ما تلاش بر اين داريم كه چند نمونه گياه براي درمان نشانگان تونل مچ دست به شما عزيزان معرفي كنيم.

 

بابونه و آناناس موثر در درمان نشانگان تونل مچ دست

درمان نشانگان تونل مچ دست

 

بابونه به عنوان آرام كننده خوش طعم اعصاب معروف است. ولي تركيبات مؤثر آن (بيسابولول، كامازولين، و اترهاي حلقوي) اثر ضدالتهابي قوي هم دارند. بابونه در اروپا براي درمان بسياري بيماريهاي التهابي مصرف مي شود. من اگر به نشانگان تونل مچ دست دچار شوم، حتما روزي چند فنجان چاي بابونه ميخورم. آناناس حاوي آنزيمي تخريب كننده پروتئين ها، به نام بروملايين، است، كه اغلب براي درمان نشانگان تونل مچ دست تجويز مي شود. به گفته طبيعت درمانگران جوزف پيزورنو، رئيس دانشگاه باستير در سياتل، و مايكل موري بروملايين آثرات اثبات شده اي در همه بيماريهاي التهابي، بدون توجه به علت آنها، دارد. بروملايين تورم، التهاب، و درد را كاهش ميدهد. مصرف آن كاملا بي خطر است. مقادير زياد آن (تقريبا دو گرم) هم در انسان عارضه جانبي نشان نداده است.

طبيعت درمانگرها براي درمان بيماريهاي التهابي مثل درمان نشانگان تونل مچ دست ، مصرف روزانه ۲۵۰ تا ۱۵۰۰ ميلي گرم بروملايين خالص در فاصله غذاها را پيشنهاد مي كنند. آنها چون منابع اصلي مواد غذايي را ترجيح ميدهند، پيشنهاد مي كنند كه بروملايين را با خود آناناس به بدن برسانيد. زنجبيل و خربزه درختي هم آنزيمهاي تخريب كننده پروتئين دارند مي توانيد سالاد ميوهاي از آناناس و خربزه درختي با چاشني گرد زنجبيل بخوريد.

 

فلفل قرمز در درمان نشانگان تونل مچ دست مفيد است

درمان نشانگان تونل مچ دست

 

فلفل قرمز شامل مقادير زيادي  كاپسايسين است. پمادهاي تجارتي حاوي كاپسايسين براي تسكين درد كاربرد بسيار دارند. من اگر دچار نشانگان تونل مچ دست شوم، فلفل قرمز را هم امتحان ميكنم. مي توانيد چند قاشق مرباخوري گرد فلفل قرمز را به يك چهارم فنجان لوسيون پوستي اضافه كرده و روي مچ دست بماليد. يا مي توانيد با خيساندن پنج تا ده عدد فلفل قرمز در نيم ليتر الكل طبي به مدت چند روزلوسيون كاپسايسين بسازيد. فقط دستها را بعد از هر بار مصرف جلدي كاپسايسين خوب بشوييد، چون نبايد با چشم تماس پيدا كند. همچنين، چون برخي افراد به اين تركيب شيميايي حساسيت دارند، اول آن را در قسمت كوچكي از پوست امتحان كرده و بعد آن را در سطح وسيع تر به كار بريد. اگر متوجه وجود حساسيت شديد، از مصرف آن خودداري كنيد.

همچنين افزودن چند قطره روغن اسطوخودوس را هم به پماد فلفل قرمز پيشنهاد مي كنم. روغن اسطوخودوس ماده اصلي عطرد رماني در التيام التهاب و سوختگي است. بوي آن هم بسيار آرام كننده است، كه به هنگام درد ناشي از نشانگان تونل مچ دست مفيد است.

مصرف زردچوبه را در درمان نشانگان تونل مچ دست امتحان كنيد

درمان نشانگان تونل مچ دست

 

همراهان عزيز طب فارسي: اين گياه داراي كوركومين است كه ماده اي ضدالتهابي قوي است. برخي مطالعات نشان دادهاند كه كوركومين فقط نصف داروي شيميايي ضدالتهابي كورتيزون مؤثر است، ولي كورتيزون بسيار گران تر است و عوارض جانبي بيشتري هم دارد. زردچوبه، علاوه بر داشتن مزه بهتر، جذب آن براي دستگاه هاي بدن هم آسان تر است. طبيعت د رمانگرها مصرف روزانه ۲۵۰ تا ۵۰۰ ميلي گرم كو ركومين را در فاصله بين غذاها پيشنهاد مي كنند. زردچوبه خشك حاوي ۱ تا ۴ درصد كو ركومين است، و براي دريافت مقدار توصيه شده توسط طبيعت درمانگرها، بايد روزانه ۱۰ تا ۵۰ گرم زردچوبه خشك خورد. اين بسيار بيشتر از آن است كه من به غذاي خود اضافه مي كنم. مي توانيد مقداري از آن را به غذا اضافه كرده و بقيه را هم به صورت كپسول آماده مصرف كنيد.

تاثير گوش خر (هماور) در درمان نشانگان تونل مچ دست

درمان نشانگان تونل مچ دست

 

دكتر آلبرت لئونگ، متخصص گياهان دارويي، و گياه درمانگر و عكاس مشهور استيون فاستر، در كتاب خود به نام دائره المعارف مواد طبيعي معمول نوشته اند كه ماليدن گياه گوش خر بر روي پوست مي تواند درد را تسكين داده و تورم و التهاب را كم كند. اين اثر روي حيوانات آزمايشگاهي هم تأييد شده است. اجزاء مؤثر اين گياه آلانتوئين و اسيد ژزمارينيك است. گوش خر در سالهاي اخير خيلي مورد بي مهري روزنامه ها واقع شده است، چون حاوي مواد شيميايي آلكالوئيدهاي پيروليزيدين است كه براي كبد سمي و سرطان زاست. ولي شواهدي مبني بر خطرناك بودن آن در مصرف پوستي در دست نيست، و گياه درمانگرها آن را براي درمان نشانگان تونل مچ دست (و نيز التهاب مفاصل) پيشنهاد ميكنند. چند قاشق مرباخوري گرد خشك كرده گياه را به دستور پماد فلفل قرمز گفته شده در بالا، يا هركرم پوستي ديگر، اضافه كنيد.

براي درمان نشانگان تونل مچ دست زيرۂ سبز و مريم گلي بخوريد

درمان نشانگان تونل مچ دست

 

زيره سبز جزو غذاهاي مكزيكي است.  زيست شناس مولكولي در وزارت كشاورزي، دكتر استيفن بكستورم  استرنبرگ بر روي خواص اين ادويه مطالعه كرده و سه تركيب تسكين دهنده درد، هفت تركيب ضدالتهابي، و چهار تركيب ضد تورم تن كشف كرده. من اگر به نشانگان تونل مچ دست دچار شوم، مقدار زيادي زيره سبز به غذاهايم اضافه ميكنم. شش تركيب ضدالتهابي در مريم گلي پيدا كرده شده است . من مصرف اين ادويه را هم در تمام غذاها توصيه ميكنم.

 

منبع: طب فارسي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.