همه چيز درباره تقويت كبد

پيشگيري از بيماريها، درمان هاي خانگي، طب سنتي

دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۰۳

همه چيز درباره تقويت كبد

۶ بازديد

كبد يكي از اصلي ترين عضو هاي بدن است كه كارهاي بسار مهمي در بدن انجام مي دهد. متاسفانه در دنياي امروز و با خوردن اين همه غذاهاي فست فود و چرب كبد ما دچار مشكلات فراوان مي شود. اما براي پيشگيري از مشكلات كبدي مي توان به تقويت كبد پرداخت. همراهان عزيز در اين مطلب از سايت طب فاسي با ما همراه باشيد.

تقويت كبد

كبد يكي از اصلي ترين عضو هاي بدن است كه كارهاي بسار مهمي در بدن انجام مي دهد. متاسفانه در دنياي امروز و با خوردن اين همه غذاهاي فست فود و چرب كبد ما دچار مشكلات فراوان مي شود. اما براي پيشگيري از مشكلات كبدي مي توان به تقويت كبد پرداخت. همراهان عزيز در اين مطلب از سايت طب فاسي با ما همراه باشيد.

 

نكات لازم جهت تقويت كبد


تقويت كبد

 

براي تقويت كبد بد نيست بدانيد پرخوري مخصوصاً مصرف غذاهاي پرچربي كبد را تنبل مي كند، مشروبات الكلي و مواد مخدر و سيگار موجب تورم كبد و بيماريهاي آن مي شود.  مصرف زياد گوشت، بار كبد را سنگين مي كند و كبد با غذاهاي مثل سوسيس هاي تند، گوشت هاي كنسرو شده، سرخ كردن ها، تخم مرغ ، پنير ، شيريني و نان بدون سبوس ناراحت مي شود.  زردچوبه به درمان بيماريهاي كبد كمك ميكند.  جوشانده ي كاكل ذرت براي اختلالات كبد مؤثر است، هر زمان دچار عوارض كبد و كيسه صفرا شديد حدوداً  ۳ گرم كاكل ذرت را در يك ليتر آب ۵ دقيقه جوشانده و ۱۵ دقيقه دم كنيد، سپس صاف كرده هر روز ۵ بار و هر بار نيم فنجان از آن را بنوشيد. .  براي تقويت كبد به ليموترش احتياج داريد، هر چقدر بيشتر آب ليمو مصرف شود، عمل كبد بحال عادي و طبيعي بر ميگردد، كيسه صفرا نيز بكار افتاده و صفرا ترشح . كاهو در معالجه ي كبد و تقويت كبد اثر نيكويي دارد، مخصوصاً سالاد آن باروغن زيتون بودار و آب ليموترش.  مصرف كرفس در تقويت كبد اثر نيكويي دارد.

 

روش هاي ديگر براي تقويت كبد

 

تقويت كبد

 

 

دم كرده برگ و گل و ريشه كاسني و يا عرق آن براي تقويت كبد بسيار مفيد است، مخصوصاً دم كرده ي ريشه كاسني بسيار مؤثر است. هويج جريان صفرا را تسريح كرده و ترشحات كيسه صفرا را افزايش ميدهد و در درمان عفونت هاي كبدي مؤثر است. صبح ناشتا يك ليوان اب هويج براي بيماري هاي كبد مفيد است.  صبح ناشتا گريپ فروت ميل شود، كبد را پاك مي كند.  توت فرنگي به علت داشتن اسيد سالسيليك در معالجه ي كبد و تقويت كبد مفيد است.  شاه تره درمان كنندهي يرقان و تورم كبد و پاك كننده خون مي باشد و از جوشانده ي برگ آن يك فنجان بعد از هر غذا ميل شود. (عرق آن نيز مفيد است)

زرشك صفرابر بوده، براي اصلاح كبد مفيد است. يك كيلوگرم زرشك را در ۲ ليتر آب جوشانده و در يك شيشه سفيد ريخته و آن را يك هفته در برابر آفتاب قرار دهيد تا ترشي آن زياد شده و گسي آن بر طرف شود، آن را صاف كرده و به تدريج بنوشيد. جعفري براي درمان امراض كبدي بسيار مفيد است، چاي آن بسيار مؤثر بوده و آب جعفري با آب سبزي هاي ديگر مثل هويج و كرفس و آب ميوه هاي تازه مخلوط كرده بنوشيد. انواع كلم و شلغم، اسفناج، خربزه و زردآلو، هضمشان مشكل و سنگين و براي كبد مناسب نيستند.  فلوس براي كبد بسيار مفيد است. دم گيلاس خشك را ۱۲ ساعت در آب سرد خيس كنيد تا نرم شود، بهمدت ۱۰ دقيقه جوشانده، بعد مصرف كنيد، براي انسداد كبد مفيد است.  رژيم آب انگور براي رفع پرخوري بسيار مفيد است.

 

تقويت كبد و رفع بزرگي كبد


تقويت كبد


نسخه اول اين است كه تخم كرفس و انيسون و رازيانه و افسنطين، ريشه شيرين بيان، در آب ريخته و آن را بجوشانيد و آب آن را بخوريد و روي آن چهار تخمه را شيره كشيده و ميل كنيد. نسخه دوم نيز اين است كه  ريشه ي كاسني و تخم كرفس، زنيان و باديان و انيسون و افسنطين و ريوند چيني را مقداري جوشانيد و آنرا صاف كرده صبح ناشتا ميل كنيد.

 

تقويت كبد با تصفيه آن


تقويت كبد


مصرف نعناع، گل قاصد، زردچوبه، زعفران، كاهو، تميز كننده ي كبد هستند. به طوري كه كاهو بصورت سالاد با روغن زيتون مصرف گردد و نعناع و گل قاصد، تك تك به صورت دم كرده مصرف كرده، زعفران و زردچوبه در تهيه غذاها استفاده گردد، بسيار نافع خواهل بود.  ارتيشو از جمع شدن چربي در كبد جلوگيري كرده و كبد را تميز ميكند . سيب درختي كبد را تقويت كرده، سودا و سموم آن را از بدن دفع مي كند. اگر سيب درختي پخته شود، در تنظيم كبد بهتر عمل مي كند.  بادام تلخ با عسل كبد را پاك و تميز مي كند، همچنين ريشه و پوست ساقه ي زرشك، تميز و پاك كننده ي كبد است.

تقويت كننده هاي كبد: مصرف زعفران، سيب، انجير، انار، آبغوره، ميخك، سيب درختي، مارچوبه، زرشك و … باعث تقويت كبد شده و خستگي را از كبد رفع مي كنند

 

منبع: http://tebfarsi.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.