عوامل مهم در ايجاد سرطان پروستات

پيشگيري از بيماريها، درمان هاي خانگي، طب سنتي

دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۰۳

عوامل مهم در ايجاد سرطان پروستات

۴ بازديد

امروزه سرطان پروستات جزو بيماريهاي مطرح در سطح جهاني شده است.دليل ايجاد سرطان پروستات مواردي بسيار مي تواند باشد. يكي از انها التهاب پروستات است كه در صورت درمان نشدن منجر به سرطان پروستات مي شود. اين بيماري ايجاد درد بسيار خفيفي در قسمت پشت و در كيسه ي بيضه و مقعد و همچنين ايجاد تب و لرز مي كند وعمل ادرار با مشكل ژور دارد ناپيوسته انجام مي شود به اين حالت بيماري پروستاتيت گفته مي شود.

 

سرطان پروستات

امروزه سرطان پروستات جزو بيماريهاي مطرح در سطح جهاني شده است.دليل ايجاد سرطان پروستات مواردي بسيار مي تواند باشد. يكي از انها التهاب پروستات است كه در صورت درمان نشدن منجر به سرطان پروستات مي شود. اين بيماري ايجاد درد بسيار خفيفي در قسمت پشت و در كيسه ي بيضه و مقعد و همچنين ايجاد تب و لرز مي كند وعمل ادرار با مشكل ژور دارد ناپيوسته انجام مي شود به اين حالت بيماري پروستاتيت گفته مي شود،

 

التهاب پروستات مزمن زمينه سرطان پروستات


سرطان پروستات

 

در اين مطلب از سايت طب فارسي با ما همراه باشيد.التهاب پروستاتيت به دو علت ميكروبي و غير ميكروبي به وجود مي آيد و ممكن است حاد يا مزمن باشد به بيان ديگر، يك بيمار گاهي به پروستات حاد و گاهي به پروستاتيت دچار مي شود.  نوع غير ميكروبې ان شايع تر است، در اين حالت پرو ستات دچار احتقان پرخوني مي شود كه اين خود بزرگي غده را باعث ميگردد. عده اي از متخصصان، علت التهاب پروستات را عدم رعايت نظم خاصي در تعداد مقاربتهاي جنسي و همچنين كم يا زياد بودن آن مي دانند، اين حالت گاهي در رانندگان وسايل نقليه سنگين كه هميشه در معرض حركت و تكان هاي شديد هستند، ديده ميشود. در شكل باكتريايي پروستاتيت عوامل عفوني شديد باعث ايجاد روند التهاب و چركي شدن غده مي شوند. در نوع شديد و حاد آن كه نادر هم است، نشانه هاي بيماري بسيار به سرعت شروع مي شوند و خيلي زود حال بيمار را دگرگون مي سازند. در نوع مزمن هم كه اكثراً به دنبال درمان ناقص انواع حاد بيماري بروز ميكند. نشانه هاي بسياري به كندي پيشرفت مي كنند و حال عمومي بسيار وخيم مي شود.

در بزرگ شدن خوش خيم پروستات (B.P.H) چه غذاهايي مفيد نيستند؟

 
چربي زياد به ويژه چربيهاي حيواني (گوشت، تخم پرندگان، لبنيات)
غذاهاي كنسرو شده
غذاهاي منجمد.
نان گندم تخمير نشده

سرطان پروستات چيست


سرطان پروستات


سرطان پروستات به دو صورت زير خودش را نشان ميدهد. الف) سرطاني كه در مراحل اوليه است و در كپسول پروستات قرار دارد. ب) سرطاني كه علائم خاصي از خود نشان نداده و بصورت پنهاني و بتدريج از  پروستات خارج شده و به بخش هاي بدن سرايت مي كند.
در سرطان پروستات معمولا پروستات سرطاني سفت است. ( پزشك اورولوژي از طريق معاينه باليني و نمونه برداري مي تواند به سرطاني بودن پروستات پي ببرد.) سرطان پروستات ممكن است، از كپسول پروستات خارج شده و به بخش تحتاني كيسه ي مثانه و از آنجا به تمام لوله هاي مربوط به توليد مثل و مجراي ادرار كه به پروستات منتهي مي شوند، سرايت كند. لگن خاصره و غده هاي لنفي نخاعي جاهايي هستند كه زودتر و سپس استخوان هاي لگن به سلولهاي سرطاني آلوده مي شوند. سرطان پروستات مي تواند از طريق جريان خون وارد ريه، كبد و متاسفانه به علت عدم تشسخيص به موقع، سرطان پروستات به استخوانها سرايت مي كند كه علاج ان بسيار مشكل خواهد بود. عفونت پروستات نيز مورد بسيار معمولي است كه توسط باكتريهايي كه در مدفوع وجود دارد، ايجاد مي شود. سوزاك و سفليس و ديگر بيماريهاي مقاربتي نيز مي توانند باعث عفونت پروستات شوند كه در يك چنين موقعي تهاي درمان بايد تحت نظر متخصص اورولوژي صورت بگيرد.

بهترين روش براي بررسي پروستات جهت تشخيص سرطان پروستات 


سرطان پروستات


بهترين روش  براي تشخيص سرطان پروستات اين است كه اولاً از پزشك اورلوژي بخواهيد تا با انجام معاينه باليني، پروستات شما را بررسي كنند. در اين صورت بالمس كردن پروستات، متوجه وضعيت پروستات خواهند شد. ثانياً با انجام آزمايش خون و تعيين PSA خون، موقعيت پروستات را از نظر سرطاني بودن مشخصي خواهد كرد، يعني هم معانيه باليني و هم تعيين PSA، هر دو لازم بنظر مي رسد. در صورتيكه در آزمايش باليني، پروستات سفت و PSA بالا باشد، دكتر اورولوژي آزمايش  را براي مريض ضروري خواهد دانست كه با عمل بيوپسي از پروستات نمونه برداري شده و نمونه با آزمايشگاه اسيب شناسي فرستاده خواهد شد تا نتيجه ي بيوپسي مشخص گردد، در صورت سرطان پروستات ، طبق نظر پزشك و موقعيت جسمي و سن و سال مريض، چگونگي معالجه ي بيماري مشخص ميشود و اقدامات لازم انجام خواهد داشت. مراحل معالجه بستگي به تصميم گيري پزشك معالج خواهد بود كه تشخيص دهد كه بيمار از نظر مرحله بندي بيماري در چه مرحله از معالجه قرار ميگيرد و اين بستگي به پيشرفت سرطان در بيمار خواهد بود. معالجه ي بيمار ممكن است به يكي از سه روش و يا تركيبي از آنها انجام مي گيرد: الف) عمل جراحي ب) پرتو درماني ج) شيمي درماني و يا تركيبي از سه روش كه بستگي به نوع سرطان و مرحله پيشرفت و سرايت ان در بدن دارد.

 

منبع: http://tebfarsi.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.