آشنايي با روش هاي طبيعي مقابله با ريزش مو

پيشگيري از بيماريها، درمان هاي خانگي، طب سنتي

دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۰۳

آشنايي با روش هاي طبيعي مقابله با ريزش مو

۴ بازديد

زيبايي مو تاثير فوق العاده اي در دلنشين شدن چهره شما دارد، براي داشتن موهايي سالم و درخشان تنها نبايد به شستشوي مرتب موها بسنده كرد. بلكه بايد نحوه صحيح نگهداري از موها را ياد گرفت تا عوامل محيطي گوناگون نتوانند حتي كمترين زيان را به موهاي شما برسانند. پس از رعايت اصول سلامت و تندرستي، مراقبت از موها و حفظ زيبايي روزانه آن، قوانين و مقرراتي دارد كه بايد مو به مو اجرا شود. در غير اين صورت توقع نشاط و شفافيت و درخشش از موهاي خود نداشته باشيد. 

 


زيبايي مو

زيبايي مو تاثير فوق العاده اي در دلنشين شدن چهره شما دارد، براي داشتن موهايي سالم و درخشان تنها نبايد به شستشوي مرتب موها بسنده كرد. بلكه بايد نحوه صحيح نگهداري از موها را ياد گرفت تا عوامل محيطي گوناگون نتوانند حتي كمترين زيان را به موهاي شما برسانند. پس از رعايت اصول سلامت و تندرستي، مراقبت از موها و حفظ زيبايي روزانه آن، قوانين و مقرراتي دارد كه بايد مو به مو اجرا شود. در غير اين صورت توقع نشاط و شفافيت و درخشش از موهاي خود نداشته باشيد.

 

 

زيبايي مو


اصول ابتدايي زيبايي مو

حفظ چربي و رطوبت طبيعي مو از مهمترين نكات در مراقبت و زيبايي مو مي باشد. بنابراين اصل نوع موهاي خود را شناخته و از شامپوي مناسب استفاده كنيد. از مصرف ميوه ها و سبزيجات تازه غافل نشده و هر روز به مقدار كافي آب بنوشيد. استفاده بيش از حد اتو و سشوار مو را كنار بگذاريد و از روش هاي كششي و پر فشار براي بستن موهاي خود بپرهيزيد. پس از رعايت ريز اين نكات نوبت به مراقبت هاي تخصصي مو مي رسد كه در ادامه خواهيد خواند.

كوتاه كردن مرتب موها

مي دانيم كه موها براي حفظ سلامت و شفافيت خود نياز به چربي طبيعي دارند كه پوست سر ترشح مي كند. اين چربي به طور معمول در تمام ساقه پخش شده و باعث لطافت و سلامت فلس هاي طبيعي موها مي شوند. اما اگر طول موها از حد نرمال بلندتر شود اين چربي به ميزان كافي به نوك انتهايي موها نخواهد رسيد و به اين ترتيب موها در ناحيه انتهايي دچار دوشاخگي خواهند شد كه به آن موخوره مي گوييم. براي مقابله با چنين عارضه اي بايد موها را به طور مرتب نوك گيري كنيم. كه زمان و ميزان استاندارد اين قدم در مراقبت و زيبايي مو در اغلب موارد يك سانتيمتر در هر ماه مي باشد.  


زيبايي مو

حفظ رنگ طبيعي موها

موهاي شما هر چقدر هم كه بي رنگ به نظر برسد باز هم بهترين و هماهنگ ترين رنگ با چهره شماست. عملكرد كلي انواع رنگ مو ها و دكلره اين چنين است كه با وارد كردن صدماتي سطحي يا عمقي به ساختار مو باعث تغيير رنگ موها مي شوند. بنابراين سلامت و زيبايي طبيعي موهاي خود را فداي يك زيبايي موقت كه هر ماهه نياز به ترميم دارد نكنيد. چرا كه در دراز مدت شاهد ريزش هاي غير قابل جبران در موهاي خود خواهيد بود. شرط اول در مراقبت و زيبايي مو رعايت اصول تندرستي است.

هايلايت جايگزين مناسب براي رنگ مو و دكلره

مراقبت و زيبايي مو براي شما بايد در جهت حفظ سلامت موها تعريف شود. اگر تغيير رنگ موهايتان براي شما اولويت دارد و به نوعي مي خواهيد تغييرات محسوسي در رنگ موهايتان ايجاد كنيد بهترين گزينه براي شما هايلايت است. هايلايت يك روش كم ضرر براي موهاست و با استفاده از رنگ هاي 2 درجه روشن تر از موهاي طبيعي شما ايجاد موج هايي زيبا و دلربا در موهايتان خواهد كرد. به اين ترتيب هم ايجاد تغيير كرده ايد و هم درصد صدمه وارده به موهاي خود را تا حد ممكن پايين آورده ايد.


زيبايي مو

پرهيز از دست كاري غير لازم در مو

جنس و نوع موها در افراد متفاوت است. حالت ايده آل براي موها ، پرپشتي مناسب و تارهاي معمولي و حالت پذيري نرمال است. اما عده اي از افراد داراي موهايي ايده آل نيستند. كه از اين گروه مي توان به موهاي صاف و نازك با چربي زياد، موهاي وز و خشك با تارهاي ضخيم و گاه موهاي كركي و ظريف كه به طور طبيعي كم پشت هستند اشاره كرد. در تمامي اين حالات، براي فرم دادن به موها شخص دچار مشكل خواهد شد و متاسفانه متوسل به روش هاي زيان بار براي حالت دادن به موها مي شود. در اين روش ها از مواد شيميايي قوي براي تغيير حالت و فرم دائم موها (شش ماه يا بيشتر) استفاده مي شود. ساقه مو دچار صدمه و شكنندگي شده و در بسياري از موارد ممكن است به ريزش هاي شديد منجر شود. عده اي ديگر از انواع اكستنشن هاي غير حرفه اي استفاده مي كنند كه در اثر فشار و افزايش وزن موها مبتلا به ريزش مو شديد مي شوند. و آنگاه در چنين مواردي تنها چاره كار كوتاه كردن پسرانه موهاست. پيشنهاد آسان طب در چنين مواقعي براي مراقبت و زيبايي مو در ابتدا مشورت با پزشك پوست و مو بوده و در قدم بعدي مشاوره با متخصص آرايش مو مي باشد.  

استفاده از ماسك پس از استحمام

اگر موهايتان را رنگ كرده ايد يا جزء آن دسته از افرادي هستيد كه مرتب از سشوار و اتوي مو استفاده مي كنيد بايد براي مراقبت و زيبايي مو حداقل يك بار در هفته از ماسك موي مناسب موهاي خود استفاده كنيد. اين امر به هيدراته كردن موهاي شما كمك كرده و جان دوباره اي به موهاي آسيب ديده شما خواهد داد. براي اين منظور دو محصول وجود دارد كه يكي براي استفاده در حمام است و پس از استفاده از آن بايد حتما موها را آبكشي نماييد. و دومي ماسك مو پس از استحمام است كه نياز به آبكشي نداشته و مراقبت و زيبايي موي شما را تامين خواهد كرد و درخشش خاصي به موهايتان خواهد داد. انتخاب هر يك از اين محصولات كاملا به درجه آسيب ديدگي موهاي شما بستگي دارد. 

 

زيبايي مو

 

روغن هاي تقويتي ريشه و ساقه مو

در هنگام ريزش هاي غير طبيعي مو براي مراقبت و زيبايي مو مي توانيم به عنوان تقويت كننده هاي موثر روي روغن هاي گياهي حساب كنيم. روغن هايي مانند رزماري، نارگيل، جوجوبا و … جهت توقف ريزش مو موثر بوده و در صورت سالم بودن فوليكول هاي مو باعث سرعت رشد مجدد موها مي شوند. همچنين مي توانيد از شامپوهاي دست ساز خانگي و همچنين از روغن هاي گياهي براي تقويت موهاي آسيب ديده و يا توقف ريزش مو استفاده كنيد.


9 روش درمان گياهي جهت قطع ريزش مو

همه ما از تاثير مواد گياهي بر پوست و مراقبت و زيبايي مو آگاه هستيم. اما نكته اصل كاري درباره اين تاثيرگذاري، مداومت و صبوري در استفاده صحيح از اين گياهان است كه ما را تا حد قابل قبولي به نتيجه مطلوب مي رساند. در ادامه چندين مورد از تاثير بهترين گياهان را در توقف ريزش مو معرفي خواهيم كرد و روش استفاده از آنها را توضيح خواهيم داد.

  1. آرتيشو (كنگر فرنگي)
  2. روغن آووكادو
  3. شيره درخت انجير
  4. ريشه گياه بابا آدم
  5. روغن زيتون
  6. شيرين بيان
  7. شيرابه آلوئه ورا
  8. گزنه
  9. موز

1) آرتيشو (كنگر فرنگي): براي جلوگيري از ريزش مو، برگ هاي آرتيشو را كوبيده و به شكل ضماد در آوريد و بر روي پوست سر بماليد.

2) روغن آووكادو: براي جلوگيري از ريزش مو، هر شب مقداري روغن آووكادو را به سر بماليد و براي چند دقيقه با نوك انگشتان دست به حالت دوراني و با ملايمت ماساژ دهيد. سپس استراحت كنيد و در صبح موهاي خود را با شامپوي ملايم بشوييد.

3) شيره درخت انجير: شيره درخت انجير را بر پوست سر بماليد، اين روش از ريزش موهاي شما جلوگيري مي كند.

4) ريشه گياه بابا آدم: براي جلوگيري از ريزش مو و تقويت آن، ريشه گياه بابا آدم را بجوشانيد تا غليظ شود. سپس اين مايع را بر پوست سر و ريشه موها بماليد. 

5) روغن زيتون: اگر دچار ريزش مو هستيد و مي خواهيد از ريزش آن جلوگيري كنيد، پوست سر خود را شب هنگام با روغن زيتون ماساژ دهيد، مقداري روغن زيتون را با نوك انگشت ها به شكل دوراني به پوست سر بماليد و دقايقي را اختصاص به اين ماساژ دهيد. سپس سر خود را با كلاه يا پارچه اي بپوشانيد و صبح سر خود را با شامپو بشوييد.

6) شيرين بيان: براي جلوگيري از ريزش موي سر، از مخلوط شيرين بيان و آب پمادي درست كنيد و به موها و سر بماليد و اندكي ماساژ دهيد.

7) شيرابه آلوئه ورا: براي رفع ريزش مو، شيرابه آلوئه ورا را به سر بماليد و پوست سر را با آن خوب ماساژ دهيد. دقت كنيد اگر پوست حساس يا سابقه هرگونه حساسيتي داريد، از اين روش استفاده نكنيد.

8) گزنه: گزنه مو را تقويت كرده و از ريزش آن جلوگيري مي كند. حتي در بعضي موارد موي سر دوباره مي رويد. براي استفاده از اين خاصيت شش گرم سر شاخه، برگ و ريشه ي گزنه را به تنهايي و يا با سي گرم چاي كوهي در يك ليتر آب بريزيد و آن قدر بجوشانيد تا غليظ شده و حجم اين مايع نصف شود. شب ها مقداري از اين مايع را به سر بماليد و ماساژ دهيد و در صبح با شامپوي ملايم بشوييد.

9) موز: براي درمان ريزش مو، موز را له كنيد و با سركه و آب ليمو مخلوط نماييد و به نقاطي كه موي آن ريخته بماليد. ماساژ دوراني در اين ناحيه مفيد خواهد بود.

با رعايت موارد مذكور و گاه استفاده از نسخه هاي گياهي مي توان اميدوار بود كه مراقبت از موها، سير طبيعي و نرمال خود را حفظ كرده و زيبايي مو تضمين خواهد شد، اما ممكن است در بعضي از ريزش هاي شديد مو عوامل داخلي بدن دچار اختلال شده باشد كه بنا به توصيه مجله پزشكي اين مورد حتما بايد زير نظر متخصص پوست و مو بررسي و ويزيت شود.


منبع: آسان طب

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.