آشنايي با روغن هاي گياهي بر پرپشت شدن ابرو و مژه

پيشگيري از بيماريها، درمان هاي خانگي، طب سنتي

پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰۳

آشنايي با روغن هاي گياهي بر پرپشت شدن ابرو و مژه

۸ بازديد

امروزه اين سوال كه چگونه ابرو و مژه پرپشت داشته باشيم ذهن بيشتر خانم ها را به خود مشغول كرده است.  راه هاي زيادي براي اين منظور وجود دارد،  اما ما امروز تصميم گرفتيم كه در اين پست از مجله ي رايان درمان چند روغن گياهي و موادي كه جهت رشد و پرپشت شدن ابرو و مژه موثرتر هستند به شما معرفي كنيم. اميدواريم رضايت شما را فراهم كنيم.

 

تاثيرات عجيب روغن هاي گياهي بر پرپشت شدن ابرو و مژه

امروزه اين سوال كه چگونه ابرو و مژه پرپشت داشته باشيم ذهن بيشتر خانم ها را به خود مشغول كرده است.  راه هاي زيادي براي اين منظور وجود دارد،  اما ما امروز تصميم گرفتيم كه در اين پست از مجله ي رايان درمان چند روغن گياهي و موادي كه جهت رشد و پرپشت شدن ابرو و مژه موثرتر هستند به شما معرفي كنيم. اميدواريم رضايت شما را فراهم كنيم.

 

تاثيرات عجيب روغن هاي گياهي بر پرپشت شدن ابرو و مژه

بهترين روغن هاي گياهي براي پرپشت شدن ابرو و مژه

مواد طبيعي و خانگي زيادي وجود دارد كه در كشورهاي مختلف براي افزايش رشد و پرپشت شدن ابرو مژه به كار مي روند.  روغن نارگيل كه سال هاست در كشورهايي مانند هند براي تقويت ريشه هاي مو و ابرو استفاده مي شود.  اگر شما هم داراي ابروهاي كم‌ پشت هستيد و دوست داريد در مدت زماني كوتاه ابروها و مژه هاي خود را تقويت كنيد ، توصيه ما به شما اين است كه تا انتهاي مقاله را مطالعه بفرماييد.

 

تاثيرات عجيب روغن هاي گياهي بر پرپشت شدن ابرو و مژه

تاثير روغن كرچك جهت پرپشت شدن ابرو

يكي از موثر ترين راهها براي تقويت رشد ابرو و مژه استفاده از روغن كرچك مي باشد. اين روغن حاوي ويتامين ها، پروتئين ، آنتي اكسيدان ها و اسيدهاي چرب است كه باعث رشد موي ابرو و مژه مي شود.  جهت استفاده از روغن كرچك ، تكه اي  پنبه را درون آن فرو برده و روي ابروي خود بگذاريد.  سپس با نوك انگشتان خود ابرو ها را ۲ تا ۳ دقيقه ماساژ دهيد و بگذاريد ۳۰ دقيقه الي يك شب باقي بماند و صبح با آب ولرم بشوييد. براي مشاهده نتيجه استفاده از آن ، بايد اين كار را چند مرتبه در چند هفته تكرار كنيد. البته اگر احساس سوزش در ابروها كرديد ، ديگر از آن استفاده نكنيد.

روغن نارگيل تقويت كننده ابرو و مژه

براي پرپشت كردن و تقويت كردن ابروها و مژه هاي خود مي توانيد از روغن نارگيل استفاده كنيد. روغن نارگيل حاوي  پروتئين ها ، مواد مغذي،  ويتامين E ، آهن و غيره است.بنابراين روغن نارگيل باعث تيره تر شدن ابروها و مژه ها، افزايش رشد ابروها و همچنين ضخيم تر شدن آن ها مي شود. براي مشاهده تاثير آن ، هر شب چند قطره روغن نارگيل را بر روي ابروهاي خود بماليد و به مدت چند دقيقه ماساژ دهيد. صبح ها صورت خود را با آب گرم بشوييد و توجه داشته باشيد كه  براي مشاهده تاثيرات آن، اين كار را به مدت ۱ الي ۲ ماه بايد انجام دهيد.

 

روغن MCT

روغن گياهي زيتون پرپشت كننده مژه و ابرو

روغن زيتون به دليل وجود ويتامين در درون خود مي تواند موهاي شما را ضخيم تر كرده و رشد آن ها را سريع تر سازد. پيش از خواب با روغن زيتون گرم مدت ۵ دقيقه موهاي خود را ماساژ دهيد و بگذاريد كه يك شب بر روي موهاي شما بماند. سپس آن را با آب گرم بشوييد.  بعد از آن تركيبي  يك/دوم قاشق چاي خوري روغن زيتون چند قطره عسل تهيه كنيد و روي موهاي خود بگذاريد (چند دقيقه ماساژ دهيد). پس از سي دقيقه مي توانيد آن را با آب گرم شستشو دهيد.

 

تاثيرات عجيب روغن هاي گياهي بر پرپشت شدن ابرو و مژه

خواص شگفت انگيز آب پياز، در پر پشت كردن ابروها

با آب يك پياز كوچك ابرو هاي خود را به مدت ۵ دقيقه ماساژ دهيد و پس از اين كه خشك شود ، با آب سرد بشوييد ( براي مشاهده نتيجه آن نياز به يك بار استفاده از آن در هفته مي باشد).

 زرده تخم مرغ و پرپشت شدن ابرو و مژه

به دليل اين كه تخم مرغ منبعي غني از پروتئين است ، مي‌تواند به بهبود سلامت ابروها و مژه هاي شما كمك كند و آن ها را ضخيم تر سازد. براي اين منظور سفيده و زرده تخم مرغ را از هم جدا كنيد و زرده را آن قدري هم بزنيد تا حالت خامه اي پيدا كنند.سپس آن را براي ابروهاي خود بماليد و ۱۵ الي ۲۰ كنيد و بعد با آب سرد بشوييد ( استفاده از آن يك الي دو بار در هفته مجاز مي باشد.).

 

تخم مرغ ماده غذايي شگفت انگيز

افزايش رشد ابرو و مژه با تخم شنبليله

تخم شنبليله حاوي پروتئين ، اسيد نيكوتينيك و لسيتين مي باشد كه نه تنها باعث افزايش رشد موي ابرو و مژه مي شود ، بلكه در بازسازي فوليكول هاي مو هم كمك بسياري مي كند. براي اين منظور بايد به مدت پنج ساعت تخم شنبليله را بخيسانيم تا خميري از آن بدست مي آيد (خميري از آن تهيه كنيد). به اين خمير روغن نارگيل و يا روغن بادام اضافه كنيد و آن را به وسيله يك برس بر روي ابروها بماليد. پس از يك شب با آب گرم مي شويد. اين روش را ۲ الي ۳ بار در هفته و به مدت دو ماه تكرار كنيد.

ماسك آلوئه ورا جهت استفاده در پرپشت شدن ابرو ، مژه و مو

گياه آلوئه ورا داراي خاصيت مرطوب كنندگي است. اين گياه فوليكول هاي ابرو ، مژه و مو را تقويت كرده و باعث افزايش رشد و ضخيم تر شدن آن ها مي شود. براي استفاده از آن ژل درون گياه را از داخل برگ جدا كنيد و بر روي ابروهاي خود بماليد. پس از گذشت ۳۰ دقيقه مي توانيد ابرو هاي خود را با آب گرم بشوييد.

 

تاثيرات عجيب روغن هاي گياهي بر پرپشت شدن ابرو و مژه

ليمو ترش ضخيم كننده مو

ليمو ترش حاوي ويتامين هاي B ، C ، اسيد فوليك و مواد مغذي ديگري است كه رشد و پرپشت شدن ابرو را افزايش مي دهند. براي اين منظور مي‌توانيد يك برش ليمو ترش را بر روي ابروهاي خود گذاشته و پس از گذشت ۲۰ دقيقه با استفاده از آب گرم بشوييد.

 حتي مي توانيد تركيب يك چهارم فنجان روغن نارگيل را با آب ليمو ترش ، حداقل ۱۵ روز در يك مكان خشك و خنك قرار دهيد.  بعد از طي اين مدت مي‌توانيد هر شب پيش از خواب اين تركيب را بر روي ابروهاي خود بماليد و صبح آن را بشوييد (فراموش نكنيد كه آب ليمو رنگ مو را روشن مي كند، بنابراين پس از استفاده از ليموترش نبايد تا دو ساعت در معرض نور مستقيم خورشيد قرار بگيريد).

 

تاثيرات عجيب روغن هاي گياهي بر پرپشت شدن ابرو و مژه

 

افزايش رشد مو ، ابرو و مژه با شير

شايد باور نكنيد اما از شير هم مي توانيد براي افزايش رشد و پرپشت شدن موي ابروي خود استفاده كنيم. شير غني از پروتئين و مواد مغذي ديگري است كه ريشه مو را تغذيه مي كند و رشد آن را بهبود مي بخشد.

براي اين كار مقداري شير را در كاسه بريزيد و با استفاده از ۳ بر روي ابروها بماليد. پس از اين كه خشك شد مي توانيد آن را با آب گرم بشوييد ، اما بايد تا رسيدن به نتيجه دلخواه خود اين روش را ادامه بدهيد.

تاثير رژيم غذايي سالم در افزايش رشد مو هاي  ابرو و مژه

غذاهاي حاوي ويتامين A (فلفل قرمز، سيب زميني شيرين ، هويج و غيره) ، غذاهاي حاوي ويتامين E ( بادام، بادام زميني، ريحان، اسفناج ، زيتون و غيره) ، غذاهاي حاوي ويتامين C ( ليمو، فلفل، بروكلي، پاپايا ، پرتقال وغيره)، غذاهاي غني از پروتئين (پنير، توفو، لوبيا، عدس ، ماست وغيره)، غذاهاي غني از آهن (  شير و سبزيجات سبز) و غذاهاي غني از اسيدهاي چرب امگا ۳ (  همانند آووكادو، گردو و روغن زيتون)  را در رژيم غذايي خود بگنجانيد  و از تاثيرات آن ها غافل نشويد.

 تاثير شگفت انگيز سير در رشد موها

سير در افزايش رشد ابروها و موها كمك مي‌كنند اما بهتر است آن را براي موهاي مژه ي خود استفاده نكنيد ، زيرا با سوزش فراوان همراه است. براي استفاده از سير را از وسط نصف كنيد و مقداري فشار دهيد تا آب بياندازد.  سپس آن را به موهاي ابرو هاي خود ماليده و پس از چند ساعت تميز كنيد.

ما به شما توصيه مي كنيم كه يك سير را رنده كنيد و آن را جهت رويش موي ابرو ها و مو هاي خود استفاده كنيد و پس از آن كه خشك شد ، با آب ولرم موها يا ابروهاي خود را بشوييد (در جهت رويش). اين روش را بايد حداقل روزي دو بار ادامه دهيد (سير نبايد به صورت طولاني مدت بر روي پوست باقي بماند ،زيرا باعث سوختگي خواهد شد. ).

 

تاثيرات عجيب روغن هاي گياهي بر پرپشت شدن ابرو و مژه

 

فراموش نكنيد كه هنگامي كه سير بر روي ابروهاي شما خشك مي شود با ناخن هاي خود را پاك نكنيد. مسئله ديگر اين است كه اگر به سير آلرژي داريد و پوست شما ملتهب مي‌شود، از اين روش به هيچ عنوان نبايد استفاده كنيد.

روغن رزماري

روغن رزماري در صورتي كه بتوانيد  بوي آن را تحمل كنيد،  يك گياه فوق العاده موثر براي اين منظور مي باشد. رشد ابروهاي خود را با روغن رزماري ماساژ دهيد و صبح ها بشوييد. البته براي مشاهده تاثيرات آن گذشت يك ماه زمان طبيعي است (امكان التهاب و قرمزي در پوسدت وجود دارد ، اما در صورت سوزش زياد پوست از اين روش نبايد استفاده كنيد).

تاثير بيماري ها در ريزش مو، ابرو و مژه

اگر هرگونه ريزش غير طبيعي مو را مشاهده مي كنيد به پزشك مراجعه كنيد تا با آزمايش خون ميزان كاركرد تيروئيد و آهن شما را چك كند ( زيرا كم كاري تيروئيد باعث نازك شدن  و ريزش مو ، ابرو و مژه مي شود).

دلايل ريزش موها ، ابروها و گاهي مژه ها

ريزش موها ابروها و مژه ها دلايل متعددي دارند. اما علت مهمي كه ممكن است باعث ريزش موها شود نوعي بيماري به نام آلوپسياست مي باشد. در اين بيماري فوليكول هاي مو به عنوان باكتري ، توسط سيستم ايمني بدن شناسايي مي شوند. به همين دليل است كه رشد مو ها كند شده و رشد مجدد موها بسيار مشكل مي‌شود.

درمان طبيعي ريزش مو ، ابرو و مژه

معمولاً تغييرات در برنامه غذايي روزانه ، حذف مواد قندي (  شيرينجات ، انواع شكلات  و فست فود ها) ، جايگزين نمودن مواد طبيعي  و استفاده از جوانه ها ( جوانه گندم ، انواع سبوس) باعث كنترل استرس ، خون رساني بهتر و اكسيژن رساني بهتر مي‌شوند. حتي فعاليت هايي كه موجب شادي و رضايت خاطر افراد مي شوند،  مي‌توانند در درمان طبيعي ريزش مو نقش مهمي ايفا كنند.

 

تاثيرات عجيب روغن هاي گياهي بر پرپشت شدن ابرو و مژه

روغن آواكادو ، بهترين روغن براي تقويت و رشد مو،ابرو و مژه

 حتي كساني كه پوست ملتهب در كف سر خود دارند و يا افرادي كه موهاي بيش از اندازه نازك دارند ،  مي توانند از روغن آووكادو استفاده كنند. اين روغن به دليل فرمولاسيون بسيار سبك به راحتي جذب مو و پوست كف سر مي شود. حتي مي تواند آب و رطوبت را در خود نگه داشته و موجب آ؛ب رساني موها شود.

 پرپشت شدن ابرو با روغن بادام

روغن بادام نه تنها براي پوست مفيد است بلكه براي موها نيز خواص فراواني دارد. روغن بادام پوست را بازسازي كرده و به حالت انعطاف پذيري آن بهبود مي‌بخشد. حتي مي توانيد آن را با محصولات شوينده تركيب كنيد و اثر بيشتري از آن را ببينيد. البته فراموش نكنيد كه بهتر است براي پوست خود از روغن بادام شيرين و براي مو هاي خود از روغن بادام تلخ استفاده كنيد.

 

تاثيرات عجيب روغن هاي گياهي بر پرپشت شدن ابرو و مژه

تاثير روغن هفت مغز بر پرپشت شدن ابرو

روغن هفت مغز از تركيب ۷ دانه روغني بادام تلخ ، بادام شيرين ، سياه دانه ، كرچك ، كنجد ، پسته و فندوق تهيه شده است. بنابراين طبيعي كه به علت دارا بودن مواد مغذي براي پوست ، مو و حتي پرپشت شدن ابرو بسيار مفيد مي باشد و جايگاه خود را در سال‌ هاي سال حفظ كرده است.

در اين مقاله هر جا سخن از پر پشت شدن ملاحظه كرديد، منظور پرپشت شدن موهاي ابرو و مژه مي باشد. مگر اين كه در آن جا ذكر شده باشد كه از آن تركيب فقط براي قسمت خاصي استفاده كنيد. اميدواريم از اين مطلب، بهره كافي را برده باشيد و مطالب جديد تر ما را در بخش پوست ، مو و زيبايي مجله ي رايان درمان دنبال كنيد.

 

منبع : رايان درمان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.