درمان سرفه با گياهان دارويي

پيشگيري از بيماريها، درمان هاي خانگي، طب سنتي

دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۰۳

درمان سرفه با گياهان دارويي

۴ بازديد

اغلب افراد در فصول سرد سال  از سرفه هاي مكرر و گاها چركي ناراضي هستند. سرفه عوامل مختلف دارد .درمان سرفه به راحتي  در منزل و با رعايت برخي نكات و استفاده از بعضي گياهان دارويي امكان پذير است . پيشنهاد مي شود براي درمان سرفه خود اين مطلب از سايت طب فارسي را به دقت بخوانيد.

 

درمان سرفه

اغلب افراد در فصول سرد سال  از سرفه هاي مكرر و گاها چركي ناراضي هستند. سرفه عوامل مختلف دارد .درمان سرفه به راحتي  در منزل و با رعايت برخي نكات و استفاده از بعضي گياهان دارويي امكان پذير است . پيشنهاد مي شود براي درمان سرفه خود اين مطلب از سايت طب فارسي را به دقت بخوانيد.

 

درمان سرفه

 

سرفه نشانه ي وجود خلط و ترشح در ريه مي باشد كه وجود نزله دليل برآن است كه لوله هاي برونشي از مواد زايد حاصل از سوء تغذيه انباشته شده است و در نتيجه بدن شخص مبتلا مي خواهد به وسيله سرفه وجود بيماري را اعلان كند. احتياجي نيست كه اين علت را به عوامل خارجي مانند هوا نسبت دهيم. چرا سرفه معمولا در زمستان خودش را ظاهر مي كند، چون مردم در زمستان به طور متوسط غذاهاي ايجاد كننده ي نزله مانند نان سفيد، گوشت، قند، سيب زميني و ساير غذاهاي نشاسته اي بيشتر مصرف مي كنند. دليل ديگر آن تابش نور خورشيد و ساير عوامل نيرو بخش در زمستان كمتر است. همچنين لباس اضافي و زيرپوش هاي ضخيم كه مانع تنفس پوست مي باشند و در فصل سرما انسان بيشتر وقت خود را در اتاق هاي در بسته و اماكن با هواي آلوده به سر مي برند و در نتيجه از هواي پاك و ورزشي كافي كمتر بهره مي گيرند.

 

درمان سرفه به روش سنتي


درمان سرفه

 

الف) مردم تصور مي كنند، اگر بتوانند سرفه را بند بي اورند، كار صحيح و بجايي انجام داده اند، در صورتي كه با جلوگيري از سرفه كردن، مواد سمي و زايد كه بصورت اخلاط نزله اي در دستگاه تنفس جمع شده اند به مواد سمي و زايد بدن افزوده مي گردد. بنابراين قطع كردن سرفه نشانه ي بي اطلاعي مي باشد، براي درمان سرفه به شكل قطعي و مؤثر بايد تمام سرفه ها به بيرون از بدن ريخته شوند.


ب) شكر تيغال خاصيت ملين و مسكن دارد و براي اخلاط و سوزش مري و خشونت سينه و معالجه ي سرفه و صاف كردن صدا و رفع خستگي گلو و معده نافع است و داروي سينه مي باشد.


ج) از مجموعه چهار تخم ( تخم رازيانه ، تخم باديان ، تخم زيره سبز، تخم زيره سياه ) مقداري دم كرده در سه نوبت ميل نماييد.  سي تا چهل گرم عناب خشك را در يك ليتر آب جوشانيده، وقتي خنك شد، آب آن براي عفونت هاي تورمي گلو، برونشيت ها، روده ها، مجاري ادرار بسيار مفيد مي باشد.


و) شلغم يك ماده ضد ميكروب بسيار قوي است، براي اخلاط سينه بسيار مفيد است.


هـ) جعفري داراي آهن، فسفر، انواع ويتامين، مخصوصاً ويتامين A و C مي باشند، اشتها آور و مدر و براي سرماخوردگي و نرم كردن سينه نافع ميباشد.

 

 

درمان سرفه و جلوگيري از بروز آسم


درمان سرفه

 

دوري از محيط هاي آلوده: محيط هاي آلوده مانند شهرها با تراكم جمعيت زياد و همچنين مصرف سيگار در محيط هاي بسته مانند محيط خانه، همه ي اينگونه محيطها براي بيمار مبتلا به آسم مضر بوده تا حد امكان بايد از چنين محيط هايي دوري كرد. اجتناب از سرماي شديد، مخصوصاً در فصل زمستان، وقتي هوا خيلي سرد است نبايد از منزل خارج شد. در صورتي كه از منزل خارج مي شويد، استفاده از ماسك لازم و ضروري مي باشد.  هواي گرم  به بهبود آسم كمك مي كند. سعي كنيد از چنين محيط هايي مخصوصا در زمان هاي فراغت و تعطيلي استفاده نماييد. در حين ورزش از بيني تنفس كنيد، شنا جزء ورزشهايي ايده آل براي افراد مبتلا به اسم مي باشد. به دليل رطوبت زياد، دهان خشك نمي شود. در ورزش افراط و تفريط نكنيد. لازم است افراد مبتلا به آسم، ابتدا بدن را گرم كنند، سپس ورزش را اهسته اغاز نمايند. براي درمان سرفه از غذاهاي محرك و نامناسب استفاده نكنيد، معمولاً غذاهايي مانند شير، تخم مرغ، آجيل و فراورده هاي دريايي براي بيماري آسم و سرفه مناسب نيستند. داروهايي كه توسط پزشك متخصص توصيه شده است، به موقع استفاده كنند . و به موقع نيز به دكتر مراجعه كنند.  استفاده از ويتامين B6 تأثير مفيدي بر بيماري آسم و سرفه هاي خشك دارد، مصرف روزانه ۵۰ ميلي گرم ويتامين B6 مفيد است و ضرري ندارد.

 

منبع : http://tebfarsi.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.